ניקיון משרדים אחרי מעבר כתובת וקצת לפני ההובלת משרד

//ניקיון משרדים אחרי מעבר כתובת וקצת לפני ההובלת משרד

ניקיון משרדים אחרי מעבר כתובת וקצת לפני ההובלת משרד

מעבר בין משרד למשרד הוא לעיתים בלתי נמנע, בין אם בגלל שינוי גודל כוח האדם בחברה ואם בגלל סיום חוזה או תקופת שיפוצים ארוכה. כאשר אנחנו בוחנים את המשרד החדש, הרבה פעמיים הוא עדיין מרוהט ומסודר (מן הסתם זה יוצר רושם טוב), אבל כאשר אנחנו צריכים לסדר ולרהט אותו מחדש, אנחנו עשויים לגלות שיש בו הרבה מאוד מה לנקות.

רגע לפני ההובלה, אז מה חשוב לדעת ועל מה להקפיד?

כתמים ורצפה

הכתמים הם ללא ספק הרעה החולה של כל מקום חדש שצריך לנקות, ואם אתם חושבים שבדירה אליה עברתם יש הרבה כתמים מעצבנים של הדיירים הקודמים, במשרד המצב יכול להיות הרבה יותר גרוע בגלל תנועה בלתי פוסקת של עובדים, גרירת שולחנות, כיסאות וכך הלאה.

חשוב מאוד לקחת חברה אמינה להובלת משרד, אבל לפני שהם מובילים את כל הציוד שלכם, כדאי להקדים ולנקות במשרד החדש. אי אפשר להסיר את כל הכתמים בבת אחת (בטח שלא את העקשניים), אבל רצוי לקבל הערכה לגבי אילו כתמים יהיה אפשר לנקות ואילו לא. סביר להניח שחברת ניקיון טובה מבינה לא מעט בחומרי ניקיון ואיך להשתמש בהם בצורה הכי טובה והכי בטוחה (משהו שלנו יהיה קשה יותר לעשות בגלל ההיצע הרחב על המדפים).

לתוך הקטגוריה הזו אפשר להכניס גם ליטוש של הרצפה, אבל הליטוש לא חייב להיות בעזרת ציוד מיוחד והשאלה היא בסופו של דבר כמה אתם רוצים להשקיע. (תמיד אפשר ללטש בזמן מאוחר יותר, אבל זה יהיה הרבה יותר מסובך וכנראה גם יקר אחרי הצבת הריהוט).

אגב, המצב במשרדים חדשים הוא לא תמיד הרבה יותר טוב מכיוון ששם יכולות להימצא שאריות של עבודות הצביעה, הסיוד ועוד כל מיני לכלוך ששכחו לנקות בזמן התקנת התשתיות, העברת כבלים וכו'.

לסגור דברים מראש

חשוב לסגור דברים מראש, ולדרוש שנציג מטעם החברה יבקר במשרד או לפחות ייראה כמה צילומים באיכות טובה מזווית שונות על מנתשיוכל לתת הצעת מחיר מסודרת. אחרת, יש סיכוי טוב שיצוצו כל מיני הפתעות בלתי רצויות, מה שיוביל לאי נעימות ולפעמיים גם להוצאה כספית גבוהה: אחד הטריקים של חברות ניקיון לא ישרות הוא להתחיל לנקות ואז "לגלות" שבעצם המשרד יותר גדול ממה שהן חשבו או שהעובדים צריכים להשתמש בחומרי ניקוי יקרים יותר, ואתם כבר לא יכולים ממש לסרב כי העבודה כבר התחילה…

כמה לשלם?

השאלה כמה לשלם היא כמובן השאלה הכי נפוצה, אבל גם זו שתלויה בלא מעט גורמים. לדוגמה, יש חברות שנותנות מחיר קבוע לניקיון שלם של המשרד, ויש חברות שמתמחרות לפי שעות עבודה של עובד בודד (בדרך כלל יש שניים או שלושה עובדים שמנקים משרד בגודל ממוצע).

ניקיון לפי שעה יכול להיות משתלם יותר, אבל אתם צריכים שתהיה לכם הערכה טובה לגבי הזמן שלוקח לנקות את המשרד (לא יזיק לשאול את הבעלים הקודמים כמו הם השקיעו בניקיון בשבוע). הערכה לא מדויקת תגרום לכך שתחרגו מן התקציב שלכם או תאלצו לעשות פינישים בעצמכם (אאוץ!).

דאגו לחברה שדואגת לעובדים שלה!

כמו הרבה תחומים אחרים בארץ, גם תחום שירותי הניקיון הוא תחום פרוץ ולכן לא מפתיע לראות הצעות זולות מאוד של קבלנים או אפילו מעניקי שירותים פרטיים. להצעות האלו יש מחיר מכיוון שעבודה כזו היא פחות מפוקחת ולמעשה אין לכם ביטוח עליה.

לעומת זאת, חברה מוכרת שרשומה במשרד התמ"ת ומעניקה לעובדים שלה תנאים סוציאליים, היא חברה שאפשר לסמוך שתספק לכם את השירות הטוב ביותר ושלא תעגל פינות על מנת לחסוך בזמן (ולכן גם באיכות העבודה).

2019-07-28T14:39:48+00:00