שביעות הרצון של עובד ממקום עבודתו היא תוצאה של סיבות רבות: שכר ותנאים נלווים, סיפוק מהעבודה, יחסים טובים עם הממונה עליו והקולגות וגם סביבת עבודה נקייה ונעימה.
מטבע הדברים, מידת החשיבות של כל אחד מהגורמים שונה מעובד לעובד, ויש אף עובדים שעבורם נושא הניקיון והסדר במשרדים נמצא בעדיפות עליונה.
בין הגורמים המשפיעים ביותר על מידת התפוקה של העובד ניתן למצוא את שביעות הרצון שלו ממקום עבודתו ומכאן חשיבותו הרבה של נושא הניקיון במשרדים להצלחת החברה.
חשיבות מיוחדת יש לנושא הניקיון עבור מועמדים פוטנציאלים לעבודה שמגיעים לחברה לראיון וההתרשמות הראשונה שלהם היא ממראה המשרדים ורמת הניקיון. אותו הדבר לגבי לקוחות פוטנציאלים שמגיעים לפגישה ראשונה בחברה.
כיצד לשמור על ניקיון המשרד?
חברת הניקיון היא זו שאחראית על ניקיון המשרד אולם כדי שזו תצליח יש להקפיד על ההמלצות הבאות:
- בראש ובראשונה יש לרתום את העובדים לשמירה על הניקיון. גם אם חברת הניקיון תעבוד מסביב לשעון , הרי שזלזול של העובדים ואי הקפדה על כללים בסיסיים תהפוך את עבודת חברת הניקיון ללא רלוונטית בתוך פרק זמן קצר. חינוך העובדים להחזרת חפצים למקום בסיום יום העבודה, להימנעות מצבירת צלחות וכוסות בחדרים, ובעיקר – לאכפתיות לנעשה סביבם הם אלה שישמרו על הישגי העבודה של חברת הניקיון ויאפשרו לכם לשמור על סביבת עבודה נקייה ומטופחת.
- רצוי להציב שלטים במטבח ובשירותים שיזכירו לעובדים את החובה לשמור על הניקיון ולדאוג לפיזורם של אמצעי ניקיון כמו מטליות ברחבי המשרד.
- את העבודה עם חברת הניקיון רצוי לחלק לשני חלקים: העבודה השוטפת היומיומית ופעילויות מיוחדות שיש לבצע אחת לתקופה מסוימת. כדאי לקבוע בתחילת ההתקשרויות איילו מהפעילויות יבוצעו ובאיזו תדירות וכדאי להיוועץ לצורך כך בחברת הניקיון שהיא בעלת ניסיון וידע בתחום.
- תחזוקה שוטפת- כדי לשמור על ניקיון המשרד יש לבצע מידי פעם תחזוקה שוטפת כמו צביעת קירות, הדברות ודומה. מומלץ שתשכרו חברת ניקיון שמסוגלת לבצע גם עבודות מעין אלה.